COMISSIÓ D’IGUALTAT

REGLAMENT DE LA COMISSIÓ D’IGUALTAT DE L’AJUNTAMENT DE QUART DE POBLET

Article 1. Composició

En virtut del Decret 1043/2010, la Comissió d’Igualtat de l’Ajuntament de Quart de Poblet, queda composta per:

  • Regidora d’Igualtat.
  • Tècnica d’Igualtat.
  • Una persona triada per la Taula de Negociació.
  • Director de RRHH, com a assessor permanent amb veu i sense vot.
  • Un representant de cada un dels sindicats presents en la Junta de Personal, amb veu i sense vot.

Article 2. Funcionament

-Les sessions de la Comissió es convocaran trimestralment amb caràcter ordinari, i amb caràcter extraordinari, a petició de qualsevol membre de la Comissió, convocada amb 5 dies d’antelació.

– S’elaborarà un orde del dia, que arreplegarà les propostes presentades pels components de la Comissió.

– Es redactarà un acta per cada una de les reunions celebrades, que serà enviada a cada un dels membres de la Comissió.

– Les decisions de la Comissió es prengueran per consens dels components.

– S’establix la confidencialitat dels assumptes, documents i dades presentades per les parts reunides.

– Els membres de la Comissió d’Igualtat tindran accés a la documentació que es genere dins de la mateixa.

– La Comissió d’Igualtat podrà sol·licitar al consistori tota aquella informació que considere necessària per a l’exercici de les seues funcions.

– Serà possible la creació de subcomissions o grups de treball per a assumptes concrets.

– Quan així es convinga, serà possible l’assistència a les sessions de la Comissió de professionals i/o experts/es en temes que es vagen a tractar (amb veu però sense vot).

– Els càrrecs de la Comissió romandran durant el període de vigència del Pla d’Igualtat.

– No podran formar part de la Comissió, les persones condemnades per sentència judicial en casos d’acaçament o discriminació, així com els empleats sancionats o expedientats per estos mateixos motius dins de l’àmbit laboral.

Article 3. Funcions.

La Comissió d’Igualtat de l’ajuntament de Quart de Poblet, té com a finalitat:

  • Vetlar pel compliment del principi d’igualtat d’oportunitats entre els sexes del personal laboral i funcionari de l’ajuntament.
  • Supervisar i coordinar l’aplicació, seguiment i avaluació tant del PIOMH d’empresa, destacant la transversalitat del principi d’igualtat i de la perspectiva de gènere a totes les àrees i accions municipals.
  • Planificar accions de prevenció de l’acaçament moral, sexual, per raó de sexe i per orientació sexual i articular vies de comunicació i solució en el cas de produir-se.
  • Realitzar una memòria anual que arreplegue el seu seguiment i avaluació.
  • Informar sobre els drets i deures en matèria d’igualtat a tot el personal, així com sobre les accions del PIOMH d’empresa.
  • Promoure estudis sobre aspectes relacionats amb la igualtat d’oportunitats i de tracte, tant en l’entorn laboral com en el personal.
  • Proposar “bones pràctiques” d’igualtat d’oportunitats en l’interior de l’ajuntament.
  • Assessorar en les negociacions col·lectives.
  • Atendre i resoldre les consultes i reclamacions relacionades amb igualtat d’oportunitats, formulades pels empleats i empleades de l’ajuntament.